Archiwum kategorii: Spotkania

Analiza wartościowego ruchu z wyszukiwarek na przykładzie rynku nieruchomości. Case Study TabelaOfert.pl

Tomasz Więckowski, dyrektor zarządzający w LogicSearch przedstawił case study kampanii TabelaOfert.pl realizowany w Google AdWords i analizę w Google Analytics. Pokazał wyniki działań optymalizacyjnych kampanii na przestrzeni kilku miesięcy.

Na początku przypomniał o klasycznym podziale SEM na SEO i PPC. Następnie zadał pytanie jakie cele może realizować kampania marketingowa?

Wprowadzenie do reklamy PPC

Krzysztof Cichocki z firmy esky.pl przedstawił wprowadzenie do reklamy PPC. Jego prezentacja obejmuje wszystkie podstawowe i średnio zaawansowane zagadnienia z wiązane z przygotowaniem kampanii linków sponsorowanych.

AdWords to nie tylko reklamy tekstowe, to również reklamy graficzne: statyczne, animacje, wideo oraz reklamy na telefon komórkowy – warto wypróbować każdy z tych przekazów reklamowych w zależności od strategii marketingowej.

Studium przypadku w modelu CPA

Marcela Krzemień przedstawiła studium przypadku w modelu CPA w oparciu o faktyczne wyniki sprzedażowe. Kampania w modelu CPA obejmuje:

* Analizę wstępną
* Kampanię testową

Natomiast samo studium przypadku to przedstawieniu celów, prowadzenia i rezultatów kampanii.

Nowoczesne systemy CPC Google AdWords i Facebook Ads

Dariusz Szpak z firmy OX Media przedstawił tajniki nowoczesnych systemów CPC (płatność za kliknięcie) na przykładzie Google AdWords oraz dynamicznie wchodzącego na polski rynek systemu Facebook Ads.

Projektując kampanię CPC mamy do czynienia z różnymi sposobami targetowania reklamy, które dają nam potężne możliwości w zakresie skorelowania naszych celów biznesowo-marketingowych z aktualnie dostępnymi systemami reklamy PPC (Pay Per Click).

Monitorowanie wyników wyszukiwania

Łukasz Iwanek z firmy Internetica przedstawił praktyczne podejście do automatycznego SEO monitoringu wyników wyszukiwania na dużą skalę. Takie systemy są codziennością w każdej firmie SEO, pozwalają śledzić przebieg realizacji zleceń. Pozwala także korzystnie wpłynąć na relację z klientem. Jednak takie narzędzie stwarzają co najmniej dwa problemy, przeszkodą są wytyczne Google oraz występowanie rozbieżności między zwracanymi wynikami.

Google Merchant Center

Michał Makaruk, administrator forum Pozycjonowanie i Optymalizacja przedstawił prezentację na temat usługi, która nie jest jeszcze dostępna na rynku polskim, ale mamy nadzieję, że kiedyś będzie, choć nie wiadomo kiedy.

Historycznie, pierwocinami była usługa Froogle, czyli prosta porównywarka cen. Następnie pojawiło się Google base, a najważniejszą zmianą było, iż wyniki zaczęły się pojawiać w treści organicznej. Do Google base można było dodawać, wszystko poza produktami, także usługi.