Relacja z Silesia SEM Warsztaty 2010

Dnia 10 czerwca 2010 roku w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach odbyły się Warsztaty Silesia SEM. Było to pierwsze wydarzenie dotyczące tematyki pozycjonowania i optymalizacji zorganizowane przez Wydział Informatyki i Komunikacji na tak dużą skalę.

Była to doskonała okazja dla osób z branży SEO i SEM na spotkanie i wymianę cennych uwag i informacji, na wysłuchanie specjalistów i poszerzenie swojej wiedzy, jak również dla studentów których tematyka ta interesuje. Celem Warsztatów było nie tylko zorganizowanie wykładów, ale również przysporzenie okazji do pozyskania kontaktów z bieżącymi liderami w branży, którzy wystawili tam swoje stoiska. W hallu warsztatów mogliśmy porozmawiać z przedstawicielami SEM Digital oraz Xann Internet Solutions.
Festiwal SEO 2017 Katowice

Przygotowania

Organizacja warsztatów trwała 3 miesiące. Pod koniec lutego zostały zapowiedziane w trakcie otwarcia Silesia SEM #3. Kampania promocyjna była prowadzona w różnych mediach (nawet drukowanych). Ciekawe artykuły promujące pojawiły się u partnerów blogowych, m.in. Dodaj Kota do Koszyka, Shpyo, Blue Bubble, Gniotek, Ideacto, Ibiz, Seoparty oraz patronów medialnych jak Miasto Katowice, SprawnyMarketing, DlaFirmy.info.pl, dwukrotnie Insilesia.pl, dwukrotnie Marketingowiec.pl, Dziennik Internautów. Łącznie w warsztatach wzięło udział 228 osób i wysłuchało 16 prezentacji.

Warsztaty

Rejestracja uczestników rozpoczęła się o godzinie 8:00. Każdemu z nich przydzielony został identyfikator i zestaw upominków. Uczestnicy stawili się tłumnie i o godzinie 9:15 zostali powitani przez Artura Strzeleckiego – przewodniczącego Rady Programowej. Przedstawił on także pierwszą prezentację, której tytuł brzmiał „Klient wybiera dla siebie agencję SEM – jak?

Po przerwie na kawę, która była znakomitą okazją do nawiązania dialogu między uczestnikami Warsztatów oraz oczekiwana przez wszystkich spragnionych, goście rozeszli się na wystąpienia o interesującej ich tematyce. Były one podzielone na dwie ścieżki.

Ścieżka TECHNIKI OPTYMALIZACJI prowadzona była kolejno przez Roberta Nowaczyka i Grzegorza Skierę.

Podczas pierwszej sesji mogliśmy uczestniczyć w wystąpieniach Krzysztofa Cichockiego z prezentacją pt. „Wprowadzenie do reklamy PPC”, Dariusza Szpaka z „Nowoczesnymi systemami CPC na przykładzie Google AdWords i Facebook Ads” oraz Jarosława Mutwila z tematem „Pomiar wyników kampanii reklamowej”.

Druga sesja rozpoczęła się o 13:00 i była uświetniona wystąpieniami Jakuba Makaruka mówiącego o „SEO Copywriting’u i optymalizacji tekstów na stronie WWW”, Przemysława Rusieckiego z „W drodze na szczyt czyli praktyczny aspekt pozycjonowanie witryn biur podróży” oraz Pawła Richtera z prezentacją „Pozycjonowanie stron polskich firm na rynkach UE (na przykładzie Niemiec)”.

Druga ścieżka poświęcona była WYKORZYSTANIU POTENCJAŁU WYSZUKIWAREK. Jej pierwsza część była poprowadzona przez Kasię Bauer, która czuwała nad wystąpieniami Cezarego Lecha mówiącego o „Nowych czynnikach decydujących o mocy linków SEO”, Michała Makaruka przybliżającego tematykę „Google Merchant Center” oraz Łukasza Iwanka z tematem „Monitorowanie wyników pozycjonowania”.

Druga sesja została poprowadzona przez Bartosza Danowskiego . Mogliśmy podczas niej wziąć udział w prezentacjach Marceli Krzemień pt. „Studium przypadku w modelu CPA”, Tomasza Więckowskiego przedstawiającego „Analizę wartościowego ruchu z wyszukiwarek na przykładzie ruchu nieruchomości. Case Study TabelaOfert.pl” oraz Bartka Krzemienia, który przedstawił „Domyślne ustawienia AdWords – najszybsza droga do zbędnych wydatków”.

W przerwie między obydwiema sesjami goście mieli okazję zjeść lunch oraz obejrzeć wcześniej wspomniane stoiska wystawców.

Na trzeciej sesji poprowadzonej przez Artura Strzeleckiego wystąpili – już przed całą publicznością – Piotr Guziur, który opowiadał o „Maksymalizacji zwrotu z inwestycji w reklamę internetową”, Tomasz Wieliczko, który poruszył temat „Analiza statystyk stron internetowych pod kątem zwiększania zysków z własnej strony” oraz Artur Strzelecki z prezentacją „Jesteś tym czego szukasz”.

Uczestnicy warsztatów po każdorazowym wystąpieniu mogli zadawać pytania. Najciekawsze z nich były wynagradzane książkami.

Warsztaty Silesia SEM były znakomitą okazją na poszerzenie swojej wiedzy oraz poznania ludzi, dla których ta tematyka stanowi codzienną pracę. Jest to cenne doświadczenie zarówno dla osób zaczynających swoją przygodę z SEO jak i dla tych mających codzienny kontakt z Marketingiem Internetowym, gdyż o takie informacje jakie przedstawione zostały na wykładach, jest bardzo trudno.

Wyniki ankiety

Na ankietę odpowiedziało 61 osób, czyli co czwarty uczestnik. Warsztaty spełniły oczekiwania 85% osób, natomiast 8% było niezadowolonych. Średnio warsztaty zostały ocenione na czwórkę.

Najlepsze pierwsze trzy prezentacje według oceny uczestników to:

  1. Jesteś tym, czego szukasz (Artur Strzelecki) z oceną 4,45
  2. Nowe czynniki decydujące o mocy linków SEO (Cezary Lech) z oceną 4,24
  3. Analiza wartościowego ruchu z wyszukiwarek na przykładzie rynku nieruchomości. Case Study TabelaOfert.pl (Tomasz Więckowski) z oceną 4,18

Pełne wyniki ankiety zostały udostępnione wszystkim prelegentom.

Podsumowanie

Niezależne relacje z warsztatów można przeczytać na Magicznym, Sprawnym, SEM by Night oraz u niektórych co się zagapili.

Serdeczne podziękowania należą się organizatorom imprezy jak również Partnerom – firmie Xann Internet Solutions oraz SEM Digital.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.