Według wszelkich zauważalnych znaków, optymalizacja strony jest zaraz na 2-gim miejscu po zdobywaniu linków, jako czynnik mający wpływ na pozycje strony. To jednak w zakresie optymalizacji i przygotowania wyglądu strony przez ostatnie kilkanaście lat wydarzyło się najwięcej. Wchodzi do powszechnego użycia HTML5, wykorzystywany jest Responsive Web Design oraz mikroformaty. Tomek Stopka powrócił rzeczywiście do korzeni i porównał ze sobą kilka elementów.
Archiwum kategorii: Spotkania
Optymalizacja działań w Google przy pomocy SEMSTORM
Do działań optymalizujących stronę internetową w Google z pewnością należy wybór odpowiednich słów kluczowych, takich które są wyszukiwane przez użytkowników oraz w miarę łatwo pojawić się na konkurencyjnej pozycji dla tego słowa.
W czasie wszechobecnego (not provided) przydałoby się uchylić rąbka tajemnicy o słowach kluczowych, które zostały przez Google schowane. Dobrze jest też wiedzieć jakich słów kluczowych używa konkurencja i które z nich są najlepsze w zakresie przyciąganego ruchu. Dobrze zoptymalizowana strona przyciąga także uwagę sygnałów z mediów społecznościowych. Pomocą w przeprowadzenia takiej optymalizacji i oraz zmierzeniu tych efektów tych działań w postaci dziennego monitoringu służy pomocą Milena Majchrzak prezentując narzędzie pod nazwą SEMSTORM.
Black or White? Jaką strategię pozycjonowania przyjąć?
Który kapelusz jest lepszy? Biały czy Czarny? Który samochód jest lepszy do przewiezienia 20 ton dziennie? Ciężarówka czy Porsche? W zależności od zdefiniowanego celu, należy wybrać taką strategię, która do niego doprowadzi. Nie ma złych strategii SEO, są tylko te, które zostały źle zastosowane. Jarek Miszczak pokazał na 3 przykładach jak wygląda realizacja wyznaczonego celu, zarówno drogą białego kapelusza oraz czarnego.
Chroń swoich klientów – jak Google wykrywa zaplecze pozycjonerów
Radek Kubera, właściciel w firmie Ad-Media przedstawił nowatorskie podejście do wykrywania stron wykonanych wyłącznie pod SEO. Tytuł prezentacji „Chroń siebie i swoich klientów – jak Google wykrywa zaplecze pozycjonerów” okazał się być bardzo trafny. Radek w ciekawy sposób rozwinął algorytm desynonimizacja tekstu na stronach, które wyłącznie służą do celów SEO. Nazwał je MFS – Made For SEO.
Panele informacyjne SEO w Google Analytics
Każde działania marketingowe w internecie powinny być śledzone i badane pod względem skuteczności. Tyczy się to nie tylko SEO, ale również np. działań w Social Media, PPC, e-mail marketingu, zmian na stronie WWW. Badamy nie tylko ruch jaki kampanie przysparzają serwisowi ale przede wszystkim ROI, abyśmy wiedzieli jakie zyski nam przynoszą poszczególne czynności.
Różnice w wynikach spowodowane Google Global Cache
Robert Niechciał, współwłaściciel specjalistycznej serwerowni GodModeHost, która posiada dwie lokalizacje w Krakowie oraz twórca kilku wyrafinowanych systemów do automatyzacji procesu pozycjonowania przedstawił prezentację „Różnice w wynikach wyszukiwania spowodowane wprowadzeniem Google Global Cache”. Robert poprzez dostęp do technologii i zasobów jakie posiada, jest znacznie bliżej wielu elementów działania wyszukiwarki Google, o których w zdecydowanej większości nikt nie wie. Jedną z takich rzeczy jest Google Global Cache.