Wczoraj miał miejsce pierwszy polski HangOut na temat SEO. Na HO zaproszonych zostało ponad 100 osób a prawie połowa z nich się pojawiła. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że w HangOucie może uczestniczyć aktywnie tylko 10 osób, a reszta jest widzem i słucha rozmowy przez YouTube. Niestety opcja nadawania na żywo była wyłączona, a samej rozmowy nie nagrywano. Z jednej strony to dobrze, bo zebrane grono podeszło do tematu mocno freestylowo, ale z drugiej strony było kilka ciekawych wypowiedzi, które warto przytoczyć.
Archiwum kategorii: Spotkania
Relacja z siódmego spotkania
W tym tygodniu miało miejsce siódme spotkanie Silesia SEM. To już nie tylko śląskie spotkanie, lecz można rzec, spotkanie południowej Polski, bowiem goście zjechali się od Rzeszowa po Wrocław i od Bielska-Białej aż do Łodzi. W programie mogliśmy usłyszeć 4 prezentacje. Pierwszy temat przedstawiony przez Artura Strzeleckiego, nosił tytuł „Katalog SEO – narzędzie pozycjonera”. Druga prezentacja przedstawiona przez Roberta Niechciał omawiała „Serwery i hosting w służbie SEO”. Po przerwie wystąpili kolejni zaproszeni goście, Marcin Deręgowski, założyciel i współwłaściciel agencji Artefakt przybliżył zagadnienie „Long Tail – aspekty techniczne i wykorzystanie w praktyce”. Jako ostatni, ale równie wyczekiwany przez uczestników, na scenę wszedł Grzegorz Błażewicz, założyciel i współzarządzający agencją Benhauer „Pozyskiwanie klientów z systemem Marketing automation”.
Long Tail – aspekty techniczne i wykorzystanie w praktyce
Marcin Deręgowski, założyciel i współwłaściciel Artefakt z Wrocławia swoją prezentację oparł na studium przypadku strony internetowej, która znajduje się w TOP20 Megapanelu. Uczestnicy spotkania zobaczyli case projektoskop.pl – gdzie od 3 lat w serwisie stale przybywa użytkowników.
Pozyskiwanie klientów z systemem Marketing Automation
Grzegorz Błażewicz, współzałożyciel i zarządzający Benhauer zaprezentował system klasy Marketing Automation. Był to temat około SEMowy, ale zrodził na koniec wiele ciekaw pytań i wyłował przyzwoitą dyskusję. Najpierw rozpoczął od pokazania różnić między Marketing Automation a zwykłym E-mail Marketingiem oraz Marketing Automation i systemem klasy CRM. Najciekawsze w prezentacji wydały się być reguły reagujące na określone zachowania klienta na stronie oraz przygotowujące dzięki tym zachowaniom odpowiednio spersonalizowanego e-maila.
Serwery i hosting w służbie SEO
Robert Niechciał, właściciel erank oraz współtwórca kilku innych przedsięwzięć informatycznych podzielił się zebranym doświadczeniem przy budowaniu własnej serwerowni na potrzeby SEO. Rozpoczął od podzielenia sprzętu na na 3 główne grupy zastosowań.
Grupa pierwsza Shared hosting ma zastosowanie dla małych stron, może to być np. ruch z Adwords. Przeważnie ma to wady, np. ograniczony czas dostępu do procesora, mała liczba IP. Druga grupa SEO hosting to zastosowanie dla prywatnego zaplecza i prywatnych precli, a zalety to duża liczba IP (może być w różnych klasach).
Katalog SEO – narzędzie pozycjonera
Pierwszą prezentację na temat katalogów seo przedstawił Artur Strzelecki. Zaprezentował dwa popularne skrypty katalogu oraz ich główne zalety i wady. Jako pierwszy z nich został zaprezentowany SEOKatalog. Autorem tego bardzo popularnego skryptu jest Generał. Obecnie w sprzedaży jest wersja 1.42. Pod koniec grudnia poprzedniego roku miała się pojawić nowa wersja 1.5 zawierająca uwagi oraz pomysły zgłoszone od użytkowników seokatalogu, ale jeszcze czekamy. Co jakiś czas pojawiają się łatki aktualizacyjne do obowiązującej wersji, np. ostatnia z nich zmienia domyślnego Site Explorera z Yahoo na MajesticSEO lub Odnosniki.pl. Do działania skryptu niezbędna jest biblioteka IonCube, której niestety nie ma na wszystkich seohostingach.