Archiwum kategorii: Spotkania

Karol Dziedzic

Jak podejść do tematu analizy BL z odpowiedniej strony?

Karol Dziedzic zajął się tematem „Jak podejść do tematu analizy BL z odpowiedniej strony?”, czyli badania naturalnego pozyskiwania linków. Temat wyłącznie z zakresu White Hat, bo jak inaczej nazwać 30 minutową analizę w oparciu wyłącznie tylko o 3 linki. Zastanawiam się czy nie powinienem zapłacić za te analizę, która w trakcie prezentacji została wykonana na stronie silesiasem.pl.

Błażej Abel

Jak przygotować skuteczny landing page?

Błażej Abel ze StudioTG oraz autor startupu Landingi.com w krótkiej i dynamicznej prezentacji, na kilkunastu slajdach przedstawił podstawowe zagadnienia „Jak przygotować skuteczny landing page”. Rozpoczął od pokazania jak ważne jest prowadzenie testów, różnego rodzaju badań, między innymi testów A/B i testów wielowymiarowych, ale nie tylko, bowiem na pokazanej liście było ich kilkadziesiąt.

Sławomir Borowy

Mikroformaty i Rich Snippets

Sławomir Borowy, kierownik działu SEO w agencji 4People z Katowic przybliżył wszystkim zagadnienie fragmentów sformatowych lub używając nowszego nazewnictwa, danych strukturalnych. W prezentacji mogliśmy zobacz trochę teorii, praktyki, przykładów i hakowania rich snippetów. Jak sam zauważył, temat prezentacji jest trochę przewrotny, bo mikroformaty są jednym ze sposobów realizacji rich snippetów a nie na odwrót.

Pierwszy polski seo hangout

Polski SEO Hangout na żywo

Wczoraj miał miejsce pierwszy polski HangOut na temat SEO. Na HO zaproszonych zostało ponad 100 osób a prawie połowa z nich się pojawiła. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że w HangOucie może uczestniczyć aktywnie tylko 10 osób, a reszta jest widzem i słucha rozmowy przez YouTube. Niestety opcja nadawania na żywo była wyłączona, a samej rozmowy nie nagrywano. Z jednej strony to dobrze, bo zebrane grono podeszło do tematu mocno freestylowo, ale z drugiej strony było kilka ciekawych wypowiedzi, które warto przytoczyć.

Silesia SEM

Relacja z siódmego spotkania

W tym tygodniu miało miejsce siódme spotkanie Silesia SEM. To już nie tylko śląskie spotkanie, lecz można rzec, spotkanie południowej Polski, bowiem goście zjechali się od Rzeszowa po Wrocław i od Bielska-Białej aż do Łodzi. W programie mogliśmy usłyszeć 4 prezentacje. Pierwszy temat przedstawiony przez Artura Strzeleckiego, nosił tytuł „Katalog SEO – narzędzie pozycjonera”. Druga prezentacja przedstawiona przez Roberta Niechciał omawiała „Serwery i hosting w służbie SEO”. Po przerwie wystąpili kolejni zaproszeni goście, Marcin Deręgowski, założyciel i współwłaściciel agencji Artefakt przybliżył zagadnienie „Long Tail – aspekty techniczne i wykorzystanie w praktyce”. Jako ostatni, ale równie wyczekiwany przez uczestników, na scenę wszedł Grzegorz Błażewicz, założyciel i współzarządzający agencją Benhauer „Pozyskiwanie klientów z systemem Marketing automation”.