Prawdą jest, że Google stara się pośrednio regulować rynek pozycjonowania, jednak w dalszym ciągu nie jest to na tyle dotkliwe, by pracę specjalistów SEO uznać za zbędną. Każdy, bez względu na to, czy prowadzi firmę czy jest blogerem, a kto chce być widoczny w wyszukiwarce i mieć pewność, że jego przekaz trafi do określonej grupy odbiorców, wie jak ważne jest oddanie pozycjonowania jego strony w odpowiednie ręce.
Archiwum kategorii: Porady
Odpicuj swojego Analyticsa – konfiguracja i zbieranie danych
Chcę odpicować Wasze konta Google Analytics. Ruszam z nowym projektem #PimpMyAnalytics. W każdy piątek spodziewajcie się kolejnego odcinka z serii Odpicuj swojego Analyticsa.
TOP 8 pytań jakie powinieneś zadać agencji SEO
Wprowadzenie własnej strony internetowej na najwyższe pozycje w Google lub w innych wyszukiwarkach to dużo pracy. Jeśli nie mamy czasu aby zrobić to samemu, wielu właścicieli stron (dużych i małych firm) zwraca się o to z prośbą do profesjonalistów, a sami zajmują się tym czym najlepiej potrafią.
Jednak zanim podniesiesz telefon i zadzwonisz do pierwszej agencji SEO którą znajdziesz, chcesz wiedzieć jakie trzeba zadać im pytania. Aby pomóc Ci dowiedzieć się o co pytać, poniżej znajduje się osiem pytań które powinieneś zadać agencji SEO którą chciałbyś wynająć.
SEO i wskaźniki konwersji: dwie strony medalu?
Wszyscy oprócz pustelnika żyjącego na Kilimandżaro wiedzą, że optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych jest ważna dla każdej strony, która sprzedaje produkty i usługi (a nawet wtedy pustelnik może o tym wiedzieć, w zależności od zasięgu Internetu w Tanzanii). Wysoki ranking w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych jest niezbędny, aby klienci mogli znaleźć Twoją stronę. Bez dobrego SEO Twoje internetowe imperium będzie jak sklep spożywczy w kiepskiej dzielnicy, nieodwiedzany przez nikogo.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak odnieść sukces w internecie?
Handel elektroniczny staje się coraz bardziej popularny, nie tylko ze względu na wygodę, ale również możliwość porównania produktów, brak kolejek czy też niższe ceny niż te, które spotykamy w sklepach stacjonarnych. Jak informuje Niemiecki Związek Handlu Detalicznego aż 60 procent właścicieli tradycyjnych sklepów zauważa spadek liczby klientów i niższe obroty. Prognozuje się nawet, że w ciągu najbliższych 10 lat aż 25 procent zakupów będzie realizowanych w sklepach internetowych.
Jak mierzyć, by zmierzyć dobrze? Kilka słów o efektywności content marketingu
Temat, który potrafi spędzić sen z powiek zarówno marketingowcom, jak i ich zakochanym w statystykach szefom. Mierzenie efektywności akcji content marketingowych zwykle sprowadzane jest do monitorowania, jakie treści wygenerowały najwięcej interakcji, skąd napłynęli nowi użytkownicy/klienci, która publikacja bardziej, a która mniej „zawirusowała” w sieci, etc. Jednak jakkolwiek te dane nie byłyby istotne – na pewno nie są wystarczające i nie dają całościowego obrazu prowadzonych działań. Mało tego, niewiele także mówią o tym, jak te działania usprawnić, i w których momentach popełniamy błędy. A jest to kluczowe z tego powodu, by nie pompować pieniędzy z marketingowego budżetu w coś, co nie działa.